ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR DE CENTRE 23 DE NOVEMBRE DE 2017



El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació en el centre dels diferents membres de la comunitat eductiva. Està format pels següents membres:
·         Equip directiu (Directora, cap d’estudis, secretari)
·         7 representants del professorat
·         9 representants dels pares i de les mares, una d’elles designada per l’AMPA
·         3 representants de l’alumnat del 3er Bloc de Primària
·         1 representant del personal d’Administració i serveis
·         1 representant de PAEC
·         1 representant de l’Ajuntament
ELECTORS I ELECTORES: pares, mares, tutors, tutores d’alumnat matriculat al centre
ELEGIBLES: tots els electors i electores són elegibles si presenten la seua candidatura per escrit fins al 3 de novembre
VOT NO PRESENCIAL: per correu certificat la mesa electoral o lliurant-lo a la Direcció del centre o a la mesa, mitjançant missatger, familiar o mandatari, abans de la realització de l’escrutini.
S’utilitzarà el sistema de doble sobre. El sobre exterior es dirigirà a la mesa electoral el dia de les eleccions, o s’entregarà a la direcció del centre a partir de 5 dies lectius abans de la votació. El sobre contindrà firma manuscrita, fotocòpia del DNI, i un segon sobre el blanc i tancat a l’interior on s’ha d’incloure la papereta de vot. Els vots rebuts una vegada finalitzat l’escrutini no seran tinguts en compte.
L’ACTE DE VOTACIÓ: el 23 de novembre de 2017,
de 9:00 a 10:00 h,
de 12:30 a 13:30 h,
de 15:00 a 17:30 h
a l’aula multi usos
És necessari presentar document d’identificació.
ATRIBUCIONS DEL CONSELL ESCOLAR DE CENTRE. ART. 65, del Decret 233/1997
Article 65 El consell escolar del centre tindra les atribucions que legalment li corresponguen i específicament les següents:
1. Establir les directrius per a l'elaboració del projecte educatiu del centre, aprovar-lo una vegada elaborat i avaluar-lo, sense perjudici de les competencies que el claustre de professors té atribuldes en relació amb la planificació i l'organització docents. Així mateix, establir els procediments per a la seua revisió quan l'avaluació interna ho aconselle.
2. Elegir el director o directora del centre.
3. Proposar la revocació del nomenament del director o directora, després de l'acord deIs seus membres amb dret a vot adoptat per majoria de dos ter«os.
4. Decidir sobre l'admissió de l'alumnat, amb subjecció estricta al que estableix la Llei Organica 9/1 995, de 20 de novembre i les disposicions que la desenvolupen.
5. Resoldre els conflictes i imposar les correccions amb finalitat pedagógica que corresponguen a les conductes de l'alumnat que perjudiquen greument la convivencia al centre, d'acord amb les normes que regulen els seus drets i deures, i promoure accions de prevenció.
6. Aprovar el projecte de pressupost del centre i la seua execució.
7. Adoptar criteris per a l'elaboració de la programació general anual del centre, aprovar-la i avaluar-la.
8. Elaborar les directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats escolars complementaries, visites i viatges, menjadors i colonies d'estiu, aprovar aquestes activitats en el pla general anual i avaluar-les en la memoria anual.
9. Establir relacions de coHaboració, amb fins cultural s i educatius, amb altres centres, entitats i organismes.
10. Promoure la renovació de les instaHacions i de l'equipament escolar, així com vigilar-ne la conservació.
11. Supervisar, analitzar i valorar l'activitat general del centre en els aspectes administratius i docents.
12. Emetre informe sobre la memoria de les activitats i la situació general del centre que amb caracter anual presente l'equip directiu.
13. Analitzar i avaluar l'evolució del procés d'ensenyament i aprenentatge al centre, a través deIs resultats de les avaluacions i de l'anaJisi que en aquest sentit realitze el claustre de professors.
14. Analitzar i avaluar qualsevol informe i els resultats de les avaluacions que, sobre el centre, realitze l'administració educativa.
15. Aprovar el pla de normalització lingüística del centre i, si s'escau, el disseny particular del programa d'educació bilingüe que tinga autoritzat el centre.
16. Conéixer i proposar a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciencia les relacions del centre amb les institucions de l'entorn.
17. Establir els criteris sobre la participació en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials en que el centre puga prestar la seua coHaboració.
18. Establir el propi pla de treball per a l'execució de les seues atribucions.
19. Aprovar el reglament de regim intern del centre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ASSEMBLEA GENERAL DE L'AMPA