ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR DE CENTRE 23 DE NOVEMBRE DE 2017
El Consell Escolar
del centre és l’òrgan de participació en el centre dels diferents membres de la
comunitat eductiva. Està format pels següents membres:
·
Equip directiu
(Directora, cap d’estudis, secretari)
·
7 representants del
professorat
·
9 representants dels
pares i de les mares, una d’elles designada per l’AMPA
·
3 representants de l’alumnat
del 3er Bloc de Primària
·
1 representant del personal
d’Administració i serveis
·
1 representant de PAEC
·
1 representant de l’Ajuntament
ELECTORS I
ELECTORES: pares, mares, tutors, tutores d’alumnat matriculat al centre
ELEGIBLES: tots
els electors i electores són elegibles si presenten la seua candidatura per
escrit fins al 3 de novembre
VOT NO PRESENCIAL:
per correu certificat la mesa electoral o lliurant-lo a la Direcció del centre
o a la mesa, mitjançant missatger, familiar o mandatari, abans de la
realització de l’escrutini.
S’utilitzarà el
sistema de doble sobre. El sobre exterior es dirigirà a la mesa electoral el
dia de les eleccions, o s’entregarà a la direcció del centre a partir de 5 dies
lectius abans de la votació. El sobre contindrà firma manuscrita, fotocòpia del
DNI, i un segon sobre el blanc i tancat a l’interior on s’ha d’incloure la
papereta de vot. Els vots rebuts una vegada finalitzat l’escrutini no seran
tinguts en compte.
L’ACTE DE VOTACIÓ:
el 23 de novembre de 2017,
de 9:00 a 10:00 h,
de 12:30 a 13:30
h,
de 15:00 a 17:30 h
a l’aula multi
usos
És necessari
presentar document d’identificació.
ATRIBUCIONS DEL CONSELL ESCOLAR DE CENTRE. ART. 65, del
Decret 233/1997
Article 65 El
consell escolar del centre tindra les atribucions que legalment li
corresponguen i específicament les següents:
1. Establir les
directrius per a l'elaboració del projecte educatiu del centre, aprovar-lo una
vegada elaborat i avaluar-lo, sense perjudici de les competencies que el
claustre de professors té atribuldes en relació amb la planificació i
l'organització docents. Així mateix, establir els procediments per a la seua
revisió quan l'avaluació interna ho aconselle.
2. Elegir el
director o directora del centre.
3. Proposar la
revocació del nomenament del director o directora, després de l'acord deIs seus
membres amb dret a vot adoptat per majoria de dos ter«os.
4. Decidir sobre
l'admissió de l'alumnat, amb subjecció estricta al que estableix la Llei
Organica 9/1 995, de 20 de novembre i les disposicions que la desenvolupen.
5. Resoldre els
conflictes i imposar les correccions amb finalitat pedagógica que corresponguen
a les conductes de l'alumnat que perjudiquen greument la convivencia al centre,
d'acord amb les normes que regulen els seus drets i deures, i promoure accions
de prevenció.
6. Aprovar el
projecte de pressupost del centre i la seua execució.
7. Adoptar
criteris per a l'elaboració de la programació general anual del centre,
aprovar-la i avaluar-la.
8. Elaborar les
directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats escolars
complementaries, visites i viatges, menjadors i colonies d'estiu, aprovar
aquestes activitats en el pla general anual i avaluar-les en la memoria anual.
9. Establir
relacions de coHaboració, amb fins cultural s i educatius, amb altres centres,
entitats i organismes.
10. Promoure la
renovació de les instaHacions i de l'equipament escolar, així com vigilar-ne la
conservació.
11. Supervisar,
analitzar i valorar l'activitat general del centre en els aspectes
administratius i docents.
12. Emetre informe
sobre la memoria de les activitats i la situació general del centre que amb
caracter anual presente l'equip directiu.
13. Analitzar i
avaluar l'evolució del procés d'ensenyament i aprenentatge al centre, a través
deIs resultats de les avaluacions i de l'anaJisi que en aquest sentit realitze
el claustre de professors.
14. Analitzar i
avaluar qualsevol informe i els resultats de les avaluacions que, sobre el
centre, realitze l'administració educativa.
15. Aprovar el pla
de normalització lingüística del centre i, si s'escau, el disseny particular
del programa d'educació bilingüe que tinga autoritzat el centre.
16. Conéixer i
proposar a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciencia les relacions del
centre amb les institucions de l'entorn.
17. Establir els
criteris sobre la participació en activitats culturals, esportives i
recreatives, així com aquelles accions assistencials en que el centre puga
prestar la seua coHaboració.
18. Establir el
propi pla de treball per a l'execució de les seues atribucions.
19. Aprovar el
reglament de regim intern del centre.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada